Op weg! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Arnoud Zwemmer - WaarBenJij.nu Op weg! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Arnoud Zwemmer - WaarBenJij.nu

Op weg!

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

05 Maart 2005 | Turkije, Istanbul

Het voelt nog steeds een beetje onwerkelijk, maar het is nu echt zover: ik ben nu echt op weg! De hartelijke groeten vanuit Istanbul! Terwijl Nederland geteisterd werd door een ongekende winterse sneeuwval (toch mooi om de ergste sneeuwval in Nederland in 20 jaar nog even meegepikt te hebben), hebben m'n ouders me vanmorgen vroeg in dichte mist en sneeuwbuien naar Schiphol gebracht, waar Miranda, Frans en Kiki me ook kwamen uitzwaaien!

De dag ervoor was ondanks alle voorbereiding toch nog even stressen geweest, want met het vele afscheid nemen en laatste etentjes afgelopen week moest het feitelijk pakken van de rugzak nog gebeuren en past alles er dan eigenlijk wel in zoals gedacht? (dank aan Amanda voor de hulp met pakken, pfff). Ook niet te vergeten het middernachtelijk avontuur om met 70 km/h over een volledig besneeuwde en gladde A27 toch nog even naar Utrecht terug te rijden om de sleutels van een paar hangslotjes - die al heel lang aan de rugzak hingen - op te halen die ik zo handig in een laatje had opgeborgen om niet kwijt te raken :)

Maar de vlucht had verbazingwekkend genoeg maar een half uur vertraging dus dat viel mee. Om een uur of 3 's middags was ik in Istanbul, waar ik met bus en tram (meteen maar even proberen) en lopend vrij snel in het gereserveerde hostel was. Meteen maar 'in het diepe' gesprongen en een hostel met 8 man (4 stapelbedden) op een kamer uitgeprobeerd... ik ben benieuwd. Nog wel even wennen als Arnoud backpacker haha. Het heeft wel een gaaf rooftop cafe waar ik nu zit te internetten in ieder geval.

Eind van de middag beetje stad rondgelopen, en het is hier een stuk aangenamer qua temperatuur, zo'n 15 graden! De komende dagen zal ik het hier eens verder gaan bekijken. Jullie horen van me!

Arnoud.

• 05 Maart 2005 - 20:37

Amanda:

Joehoe!!! Nu al bericht, dat hadden we nooit verwacht! Blij te horen dat je goed bent aangekomen in Istanbul. En natuurlijk wens ik je veel succes in je eerste nacht tussen snurkende en tandenknarsende medereizigers die allen een voor een de kamer zullen binnenkomen om al hun benodigdheden uit luidruchtige plastic tasjes te halen terwijl jij probeert een oog dicht te doen ;-)Liefs, Amanda

• 05 Maart 2005 - 20:58

Erna:

Geweldig! Nu al bericht. Blij dat je goed bent aangekomen. Het was toch wel even slikken toen je door de douane verdween en voor de laatste keer zwaaide. 15 graden, niet gek. Hier vriest het alweer dat het kraakt en het wordt steeds gladder. Papa heeft je auto inmiddels de tuin ingemanouvreerd. Viel niet mee. Doordraaiende achterwielen. We moesten eerst alle sneeuw wegscheppen van het tuinpad.Ik zat trouwens vanmiddag ook vast in de sneeuw op de hei. Moest me er door iemand uit laten duwen. Balen!! Ben benieuwd hoe je Istanbul vindt. Veel liefs, mama

• 06 Maart 2005 - 00:49

Wim:

He Arnoud, gaaf dat je al een bericht geplaatst hebt! Na het bericht van Amanda gelezen te hebben hoop ik voor je dat je nog ruimte in je rugzak gemaakt hebt voor oordopjes... Geniet maar van de mogelijkheden die Istanbul je bieden, zal binnenkort wel iets strenger en soberder worden! Groetjes, Wim

• 06 Maart 2005 - 08:07

Hesje:

He Arnoud,

Ben blij te horen dat je goed bent aangekomen!
    Hoop dat je het gevoel bij de douane snel achter je hebt gelaten, want dat gevoel vond ik nooit zo heel leuk als ik wegging.
    Ben benieuwd hoe je Istanbul vindt, geniet met je mee, op afstand (en ben nog stééds jaloers!).

Geniet ze,
    Hesje

• 06 Maart 2005 - 19:45

Ronald En Heidi:

Vaaaaaaaaaaaaaaagggg, na bijna 18 resp 14 jaar dezelfde klas/studie/studentenflat/startups/kroeg/stad realiseren we ons nu dat je echt een jaar weg bent! We zijn blij dat je goed aangekomen bent en zijn benieuwd naar de ervaringen van de 1e nacht. We snappen dat je niet elke dag op het internet post, maar gaan morgen weer kijken!

• 07 Maart 2005 - 17:29

Salsero Sin Dinero:

Yo gringo,

Gaaf dat je los bent. Zit zelf hier in Frankrijk in meters sneeuw, is reuze gaaf. Wens je veel plezier en tot laterrrrrr...

Greetz from board dude Zjaak

• 07 Maart 2005 - 17:44

Andre:

Heee Arnoud. Veel plezier in Constantinopel en de groeten aan Fatima. Hoop dat de eerste nacht met 8 man niet te veel je visie op het komende jaar heeft veranderd (Arlet had het al over een acht-sterrenhotel, ahem).
    Keep us posted.

Andre

• 07 Maart 2005 - 19:09

Andre:

Keep us posted.

Andre

• 08 Maart 2005 - 13:41

Miranda:

Kiki vroeg vanmiddag of Arnoud nog steeds in de luchten was... nee, hij is weer op de grond. O, maar hij komt niet bij ons heel lang. nee. Jammer. Ja.